Monday, January 4, 2016

Music Star






















Ben ik de enige die het echt vreselijk vindt om gehaakte dingen weg te geven? Niet omdat ik ze liever zelf hou hoor, dat is het niet. Het is zo dat altijd heel bang ben dat ik iemand er niet blij mee maak. En als ik op kraamvisite ga, dan ben ik altijd bang dat het dan over mijn haaksel gaat, terwijl het over de nieuwbakken baby moet gaan. Noem het een rare afwijking maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Maar morgen wordt dat anders. Dan ga ik op visite bij Felix. Felix is nog geen maand oud en ik haakte deze muziekster speciaal voor hem. Ik stuurde de moeder van Felix al eerder een foto met een sneak preview, dus om 'm nou niet te geven is ook zo gek. Dus morgen ga ik een zelf gehaakt kadootje weggeven. Ik hoop dat Felix en zijn moeder er blij mee zijn. :-) Het patroon van deze ster vind je hier. Ik maakte deze ster met Phildar Phil Coton 3.

Am I the only one who hates giving away handmade crochet gifts? Not that I would like to keep them all myself, that's not it. It's just that I'm afraid someone might not like my gift. And when I go visit a newborn baby, I'm afraid that they will talk about my crochet work, while I think we should just talk about the lovely new baby. Call it weird, but that's just me.
But tomorrow this will change. I'll be visiting Felix. Felix is less then a month old, and I made this star especially for him. And as I've already sent the mom a photo with a sneak preview some time ago, it would be totally strange not to bring the star with me. So I'll be giving away a handmade gift tomorrow. I hope Felix and his mom will be happy with it. :-) The pattern of this star is available here. I made this star with Phildar Phil Coton 3.

11 comments:

  1. Ik kan me helemaal in je stukje vinden! En diegene bij wie je op bezoek gaat en het cadeautje ontvangt, vind het juist leuk om iets over je gehaakte cadeau te zeggen. Ik neem me steeds voor om het dan maar even kort over het gehaakte ding te hebben en vervolgens op de baby over te schakelen.

    Groetjes,
    Renske

    ReplyDelete
  2. Btw ik vind deze ster echt superleuk! :D

    ReplyDelete
  3. De ster is superleuk! En ik kan je geruststellen, 15 jaar geleden werd ik zelf moeder en de leukste cadeaus vond ik steeds de zelfgemaakte. Als jonge moeder was ik blij als het even niet over babyboertjes en poepluiers hoefde te gaan ;) En de cadeaus die bewaard zijn, zijn juist alle zelfgemaakte cadeaus! Oh ja en zilveren rammelaar en bestekset en dat soort dingen natuurlijk
    Veel plezier bij Felix.
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  4. Je ster is prachtig, daar gaan ze vast blij mee zijn. Maar ik herken het heel goed! Ik ben ook altijd bang dat ze het niet mooi vinden, of een gekocht item toch mooier.
    Maar het is zo leuk om te doen!
    Groetjes Monique

    ReplyDelete
  5. ohh that's sweet!
    best regards
    Antje

    ReplyDelete
  6. Heel herkenbaar maar ik denk toch dat we een denkfout maken. Er zijn echt wel mensen die een zelfgemaakt cadeautje op prijs stellen. Ik heb het met mijn kaarten, als ik het idee heb dat het niet wordt gewaardeerd, stuur ik die mensen niet meer. Maar de mensen die er iets leuks van zeggen krijgen ze wel weer. Dus.. gewoon doorgaan met haken en geven.
    groetjes Marja

    ReplyDelete
  7. Ik heb dat ook heel erg. Vooral omdat ik zelf eventuele foutjes blíjf zien, en dan wil ik het eigenlijk al niet meer weggeven. Maar het valt een ander niet eens op.

    Veel plezier bij Felix (leuke naam trouwens :D)

    Liefs,
    Lola

    ReplyDelete
  8. Misschien een tipje.
    Voordat je begint al in je hoofd zetten voor wie je gaat haken. Dat is het gevoel anders!
    Wat een leuke ster zeg, heel mooi gemaakt en een lekkere stoere kelur.
    Zal Felix wel heel blij mee zijn.

    ReplyDelete
  9. Met deze leuke muziekster maak je de nieuwbakken mama vast echt blij. Je hebt er goed over nagedacht, de ster keurig gehaakt en hem mooi afgewerkt. En muziek valt bij een baby ook altijd goed in de smaak.
    En ben je op kraamvisite, dan zorg je er gewoon zelf voor dat het gesprek gaat over de baby en de mama.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  10. Hij is superleuk! Ik zou zeggen: 'Gewoon geven.' Mijn ervaring leert dat iedereen een zelfgemaakt cadeautje altijd leuk vindt.

    ReplyDelete